- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
فایل ورد قابل ویرایش
1 تجارت الکترونیکی :تعاریف و مفاهیم
اجازه دهید کار را با نقطه نظر 7(پیتر دراکر) در مورد تجارت الکترونیکی شروع کنیم:تاثیر واقعی انقلاب اینترنت این بود که نقطه شروع را مشخص کرد.اما فقط "اطلاعات" نیست که باعث این تاثیر می شود."هوش مصنوعی" هم نیست. تاثیر کامپیوتر ها و پردازش داده در تصمیم گیری ٬تعیین راهبردها یا استراتژی هم نیست. بلکه چیزی است که کسی آن را پیش بینی نمی کرد و ده تا پانزده سال پیش واقعا صحبتی از آن به میان نیامده بود: این مورد "تجارت الکترونیکی" مهم ترین دستاورد اینترنت به عنوان مجرای جهانی توزیع کالا ٬خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و تخصصی است. این پدیده تاثیر عمیقی بر اقتصاد ٬ بازارها و ساختار صنعت ٬ محصولات و خدمات ; بخش های مربوط به مصرف کنندگان ٬ تعداد آن ها و رفتارشان و حتی مشاغل و بازارهای کار داشته است. اما شاید این تاثیر بر اجتماع و سیاست ٬ بر نگرش ما به این دنیا و حتی خود ما عمیق تر باشد.(Drucker ,2002,pp.3-4)
تعریف تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی 1(EC)به روند خرید ٬ فروش ٬ انتقال یا تبادل محصولات ٬ خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت گفته می شود . تجارت الکترونیکی را می توان از دیدگاه زیر تعریف کرد:
ü ارتباطات :از دیدگاه ارتباطات٬تجارت الکترونیکی به معنای تحویل کالا ٬ خدمات ٬ اطلاعات ٬یا پرداخت ها از طریق شبکه های کامپیوتری یا به هر وسیله الکترونیکی دیگر است.
ü تجارت :از دیدگاه تجارت٬ تجارت الکترونیکی قابلیت خرید و فروش محصولات ٬خدمات و اطلاعات را در اینترنت و از طریق سایر سرویس های online ارائه می دهد.
ü فرآیند های کسب و کار :از دیدگاه فرآیند های کسب و کار ٬ تجارت الکترونیکی تجارت را به صورت الکترونیکی و با انجام فرآیند های کسب و کار در شبکه های الکترونیکی از طریق جایگزینی اطلاعات به جای فرآیندهای کسب و کار انجام می دهد.(Weill and vitale)
ü خدمات :از دیدگاه خدمات ٬ تجارت الکترونیکی ابزاری است که در جهت اهداف دولت ها ٬ موسسات ٬ مصرف کنندگان و مدیران عمل کرده ٬ هزینه های خدمات را کاهش داده و در عین حال کیفیت خدمات به مشتریان را افزایش داده و زمان تحویل آن را تسریع می کند.
ü آموزش : از دیدگاه آموزشی ٬ الکترونیکی یادگیری online را ممکن ساخته و به آموزش در مدارس ٬ دانشگاه ها و سایر سازمانها از جمله سازمانهای تجاری کمک می کند.
ü مشارکت : ازدیدگاه مشارکت ٬ تجارت الکترونیکی چارچوبی برای همکاری چه در داخل سازمان و چه بین سازمان های مختلف است .
ü اجتماعی : از دیدگاه اجتماعی ٬ تجارت الکترونیکی محلی برای گردهم آیی اعضا برای آموزش ٬ انجام معاملات و همکاری است.
موفقیت های تجارت الکترونیکی
در چند سال اخیر شاهد تاسیسات موفقیت آمیز شرکت های مجازی تجارت الکترونیکی مانند eBay٬ Google٬Yahoo!٬VeriSign٬AOL وCheckpoint بوده ایم. شرکت های click-and –mortar مانند Cisco٬General Electric٬IBM٬Intel و Schweb نیز با موفقیت های زیادی روبرو بودند(رجوع کنید به Carton2002٬Farhoomand and loveloke 2001٬Mullaney 2004٬Jelassi and Enders2005).داستان موفقیت شروع هایی مانند Alloy.com٬drugstore.com٬ FTD.com٬PTSweb.com و Campusfood.com را نیز حتما شنیده اید.
شکست های تجارت الکترونیکی
از سال 1999 تعداد زیادی از شرکت های تجارت الکترونیکی ٬ به خصوص آنهایی که از مدل e-tailing استفاده می کنند ٬ باشکست روبرو شدند.(رجوع کنید به Useem 2000;disobey.com/ghostsites٬carton 2000٬Perkins and perkins 2001 وKaplan 2002). شکست های معروف B2C عبارتند از eToys٬Xpeditor٬MarchFirst٬Drkoop.com٬Webvan.com٬ و Boo.com در مورد شکست های معروف B2B می توان به Chemdex.com٬Ventro.com ٬Verticalnet.com اشاره کرد.( مستندات مربوط به تاریخچه این شرکت ها را در آرشیو برنامه های تجاری [businessplanarchive.org/] می یابید.که توسط دیوید کریچ در بخش تجارت دانشگاه مری لند تهیه شده است). در فصول بعد در مورد دلایل این شکست ها و نمونه های دیگری از این قبیل توضیحات بیشتری خواهیم داد.
آیا تعدا بیشمار این شکست ها نشان می دهد که تجارت الکترونیکی روزهای خوش کوتاهی داشته است؟ اصلا این طور نیست. اول اینکه میزان شکست وب سایت ها به سرعت رو به کاهش است. دوم این که حوزه تجارت الکترونیکی رو به رشد است٬زیرا شرکت ها دائما در حال آزمایش مدل های مختلف تجاری و ساختارهای متفاوت سازمانی هستند.سوم این که بیشتر شرکت هایی که صرفا فقط در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارنداز جمله Amazon.com هنوز سود کلانی عاید خود نکرده اند٬با این وجود همچنان در حال توسعه عملکرد ها و افزایش فروش خود هستند.برخی تحلیل گران پیش بینی می کنند که تا چند سال آینده بیشتر شرکت هایی که صرفا از تجارت الکترونیکی استفاده می کنند ٬ سود های فوق العاده ای نصیب خود کنند
اکنون که با مفاهیم تجارت الکترونیکی آشنا شدید٬ بهتر است ببینیم چه عواملی باعث بوجود آمدن آن شده اند.
همچنین می توانید برای دریافت خلاصه کتاب تجارت الکترونیک وارد لینک روبرو شوید: لینک دانلود
دانلود پاورپوینت آمارتولید ومصرف انواع دیرگداز ها در ایران وجهان
حجم:10840KB | بازدید :3575
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي
حجم:10184KB | بازدید :2600
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:9444KB | بازدید :4692
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطانپرستي
حجم:9338KB | بازدید :2973
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنماییهای موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...
حجم:9202KB | بازدید :4023
دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...
دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن
حجم:8351KB | بازدید :3226
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:8235KB | بازدید :3824
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن ميباشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط ميشود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...
حجم:8234KB | بازدید :2852
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...