منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع  متصل به تولیدات پراکنده

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود مقاله پرخاشگري

دانلود مقاله پرخاشگري

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود جزوه درس مدیریت بازاریابی



قیمت: ۲۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 18     کد محصول :2365      حجم فایل:52,86 KB      نوع فایل :rar



 فایل ورد قابل ویرایش

 

تعریف نوین بازاریابی (مهم)

تلاش نظام‌مند برای شناسایی کلیه عناصر و ابعاد بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و اهداف سازمان.

نکته: از تعریف فوق نکات زیر را می‌توان برداشت نمود:

1. بازاریاب باید همه ارکان، عناصر و ابعاد بازار را بشناسد تا بتواند با بینش و آگاهی به نیازها و خواسته‌های آنان پاسخ دهد؛

2. تولید و عرضه بدون توجه به نظام ارزشی جامعه منجر به شکست و ضرر می‌شود. مثل بازاریابی برای گوشت خوک در ایران یا گوشت گاو در هند؛

3. تولید و عرضه بدون توجه به اهداف سازمان منجر به شکست و ضرر می‌گردد. مثل تلاش شرکت ساختمانی برای صادرات و واردات مواد آرایشی و بهداشتی.

نکته: بازاریابی یعنی مدیریت تقاضا.

مردم معمولاً بازاریاب را کسی می‌دانند که وظیفه اولیه‌ی او ایجاد تقاضا است اما باید بدانیم که این یکی از وظایف بازاریاب است و از دیگر وظایف بازاریاب تنظیم سطح تقاضا، زمان‌بندی مناسب و ارائه مشخصات محصول و تقاضا برای دستیابی به اهداف سازمان می‌باشد.

انواع تقاضا (مهم) (مثال‌ها خیلی مهم)

1. تقاضای منفی: وضعیتی است که در آن تقریباً بخش مهمی از بازار به آن محصول یا خدمت تمایل ندارند. به عبارت دیگر مردم حاضرند پول بدهند اما از آن محصول یا خدمت استفاده نکنند که وظیفه بازاریاب شناخت علل و دلایل مقاومت بازار در برابر محصول و خدمات و رفع آن می‌باشد که از جمله این دلایل می‌تواند ارزش‌ها، احساسات و یا حتی هزینه‌ها ‌باشد. مثل: واکسن برای فردی که از تزریقات می‌ترسد.

2. فقدان تقاضا (نبودن تقاضا): گاهی اوقات برای تعداد زیادی از محصولات و خدمات تقاضایی وجود ندارد و مردم نسبت به آنها بی‌اعتنا و بی‌توجه‌اند.

نکته: در حالت فقدان تقاضا سه دلیل را می‌توان یافت که عبارتند از:

1. محصولات ظاهراً بی‌ارزش‌اند. مثل کاغذ باطله؛

2. محصولات با ارزش‌اند اما غیرقابل استفاده می‌باشد. مثل قایق در مناطق خشک یا کولر در مناطق سردسیر؛

3. در صورتی که محصول جنبه نوآوری داشته باشد. مثل کامیپوتر در اواخر دهه 60 در ایران.

نکته: وظیفه بازاریابی در حالت فقدان تقاضا، تبدیل نبود تقاضا به تقاضای مثبت می‌باشد که اصطلاحاً بازاریابی ترغیبی می‌گویند.

3. تقاضای پنهان: وضعیتی است که در آن عده زیادی از جامعه نیاز مشترک به محصول یا خدمتی دارند که فعلاً وجود ندارد. در این گونه تقاضا فرصتی پیش می‌آید تا بازاریابان زیرک و نوآور درصدد تولید، پرورش و ارائه محصولاتی باشند که مردم خواهان آن هستند. مثل تقاضا برای اتومبیل‌های کم مصرف و ارزان.

نکته: وظیفه بازاریاب در این نوع تقاضا تبدیل تقاضای پنهان به تقاضای فعلی که اصطلاحاً بازاریابی پرورش می‌گویند.

4. تقاضای تنزلی( رو به کاهش): هر محصول یا خدمت سرانجام روزی با تنزل یا کاهش تقاضا روبرو می‌شود و تقاضای تنزلی وضعیتی است که در آن تقاضا برای محصول یا خدمت کمتر از سطح قبل شود و کاهش بیشتر از آن نیز دور از انتظار نباشد که دلیل این امر عدم تلاش در جهت بهسازی یا بازسازی محصول و خدمت می‌باشد که در این مورد می‌توان با برنامه‌ریزی‌های گوناگون منحنی عمر جدیدی برای محصول تنزل یافته ایجاد کرد که اصطلاحاً بازاریابی احیایی می‌گویند.

بازاریابی احیایی: عبارت است از یافتن پیشنهادهای تازه بازاریابی برای پیوند محصولات و خدمات با خواسته‌های بازار بالقوه مثل LCD، LED، 3D و...

نکته مهم: وظیفه بازاریاب در این نوع تقاضا تشویق و تولید و همچنین تجدیدنظر در مورد کالاها و خدمات ارائه شده می‌باشد.

5. تقاضای فصلی (نامنظم): بخش عمده‌ای از بازاریابان و سازمان‌ها از داشتن یک سطح متوسط و پایدار برای تقاضا بسیار راضی‌تر هستند تا اینکه یک تقاضای نامنظم و حتی سینوسی داشته باشند. یعنی گاهی اوقات تقاضا آنقدر از عرضه فزونی می‌یابد که عرضه جوابگوی تقاضا نیست و در برهه دیگری از زمان عدم استفاده از ظرفیت عرضه کاملاً مشهود باشد؛ مثل بسیاری از هتل‌ها در ایام تعطیل با حجم گسترده‌ای از تقاضا روبرو هستند که در ایام غیرتعطیل هیچ گونه تقاضایی نباشد که در این جا وظیفه بازاریاب تعدیل تقاضا و بر طرف کردن تقاضای نامنظم می‌باشد که به آن اصطلاحاً بازاریابی تعدیلی یا تعادلی می‌گویند که می‌توان با ارائه خدمات بیشتر یا کاهش قیمت به این تعادل رسید.

دانلود جزوه درس مدیریت بازاریابی

 فایل ورد قابل ویرایش

 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
جزوه تصمیم گیری در مسائل مالی

جزوه تصمیم گیری در مسائل مالی

قیمت: 89,000 ريال کد فایل:20695
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : تعریف مدیریت هزینه: مجموعه اقداماتی که مدیریت برای تأمین رضایت مشتریان همراه با کنترل وکاهش مستمر هزینه ها با رعایت کیفیت مورد انتظارانجام می دهد (رهنما 1387)  مجموعه ای از تکنیک ها وشیوه ها برای کنترل وتوسعه فعالیتها، فرایندها وتولیدات وخدمات آن (برینکه 1998)اطلاعات مدیرت هزینه عبارت است از اطلاعاتی که مدیر به آن نیاز دارد تا بتواند  بر یک شرکت یا یک سازمان...
دانلود مقاله نقش تصمیم گیری در مدیریت

دانلود مقاله نقش تصمیم گیری در مدیریت

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:20635
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : بحث از تصمیم گیری بعلّت اهمیّتی خاص که در مدیریت دارد بسیار مورد توجّه قرار گرفته است، کتبی که به بحث از علم مدیریت پرداخته‌اند ضمناً بحث فرایند تصمیم گیری را نیز مطرح کرده‌اند. از آنجائی که فرایند تصمیم گیری مستقلاً در کتابی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته در این پژوهش سعی بر آن شده که مباحث اصلی فراگرد تصمیم گیری به صورت مستقل و منسجم مطرح گردد. در ذیل به برخی از کتبی...
دانلودمقاله مقدمه ای بر اوراق مشتقه

دانلودمقاله مقدمه ای بر اوراق مشتقه

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:20628
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : شرکتها در معرض خطرات گوناگونی در یک دوره عادی عملیاتی و در زمان استقراض قرار دارند. در مورد برخی از این خطرات می تواند مبالغی از شرکتهای بیمه را دریافت کند. برای مثال مدیریت می تواند ماشین آلات را در مقابل خطر آتش سوزی به وسیله بیمه آتش سوزی در یک شرکت بیمه، بیمه نماید اما از سویی محصولات بازار سرمایه هم وجوددارند که مدیریت به وسیله آنها می تواند خود را در مقابل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

حجم:10184KB | بازدید :2601

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

حجم:9444KB | بازدید :4693

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

حجم:9338KB | بازدید :2973

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

حجم:9202KB | بازدید :4023

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

حجم:8351KB | بازدید :3226

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

حجم:8235KB | بازدید :3825

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.  كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن مي‌باشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط مي‌شود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

حجم:8234KB | بازدید :2852

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم  که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...