منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع  متصل به تولیدات پراکنده

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود مقاله پرخاشگري

دانلود مقاله پرخاشگري

گروه محصول -> -> برق و الکترونیک

دانلود روشهاي سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های تولید برق



قیمت: ۷۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 117     کد محصول :2662      حجم فایل:62,69 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

117 صفحه

کاملترین پایان نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق

 

توضیحی مختصر از پروژه  :

مقدمه

رويكرد دولتمردان براي استفاده از سرمايه‌هاي مالي و اخذ وامهاي طويل‌المدت با بهره كم و استفاده از دانش متخصصان و افراد ماهر در بهره‌برداري و نصب واحدهاي بزرگ توليد انرژي امروزه به عنوان يك راهكار مهم مدنظر است. افزايش تقاضاي ميزان مصرف انرژي به معناي گسترش واحدهاي مولد آن است. احداث، كنترل، نصب و بهره‌برداري از اين واحدها مستلزم صرف هزينه‌هاي مالي سنگين و همچنين داشتن حجم وسيعي از پرسنل خدماتي و فني است. خصوصي‌سازي صنعت برق و مديريت كلان آن توسط دولت مبحثي است كه هنوز كشورهاي در حال توسعه و حتي در مواردي توسعه نيافته بدنبال اجراي آن هستند. خوشبختانه در كشورما نيز بدليل وجود دانش فني مناسب، امكان بهره‌برداري و راه اندازي و حتي نصب نيروگاههاي بزرگ و ارائه خدمات پشتيباني وجود دارد و از طرفي به دليل قدمت صنعت برق، بخش مديريتي پتانسيل خوبي جهت اداره امور دارد، مشكل فقط عدم وجود انگيزه و تا حدي عدم وجود سرمايه‌گذاراني با قدرت مناسب براي احداث واحدهاست. و شايد مشكلات ديگري از اين نوع وجود دارند كه مي‌تواند مانع از رشد سريع خصوصي سازي در صنعت برق شود. آنچه در ادامه ‌مي‌آيد ساختار كلي پروژه‌هاي استفاده از بخش خصوصي در بهره گيري از سرمايه‌گذاري آنها، خدمات مربوط به آنها و روشهاي پروژه‌هايIPP  است. در بخش مربوط به پروژه‌هاي BOO/BOT در اين خصوص به تفصيل صحبت به ميان آمده است. اما در مورد پروژه‌هايي كه به نام DG مطرح هستند به عنوان روشي جهت خصوصي سازي صنعت برق  توضيحاتي در اين مبحث ارائه خواهد شد.

 

شناخت فرآيند پروژه IPP

1-1-    شناسايي شيوه‌هاي مرسوم پروژه‌هاي IPP در سطح جهان

به طور كلي خصوصي سازي ساختار توليد انرژي و توزيع آن از لحاظ فرهنگي و اجتماعي آثار بسيار مفيدي در بر خواهد داشت. اگر بخش مصرف كننده خود توليد كننده برق باشد، در حفظ منابع و استفاده بهينه از آن تلاش خواهد نمود. از اين روست كه ممكن است توجه به مقوله خصوصي سازي موجبات برخي هزينه‌ها را در برداشته باشد اما مناسب است دولت در اين راستا تا آنجا كه ممكن است شرايط را فراهم سازد.

هنگامي كه بخش دولتي متولي توليد انرژي است و با استفاده از سرمايه‌هاي كلان ملي واحدهاي بزرگ را با زحمات فراوان احداث نمايد ممكنست مصرف كننده كه آن را با هزينه‌اي كم دريافت مي‌نمايد در هدر دادن آن و يا عدم استفاده بهينه موجب از بين رفتن منابع كشور را فراهم سازد. اما در صورتي كه مصرف كنندگان بزرگ مانند صنايع اصلي كشور، بخشهاي تجاري و يا خدماتي بزرگ خود متولي توليد بشوند مطمئناً در حفظ انرژي توليد شده نهايت دقت را خواهند كرد. بحث اصلي در مقوله IPP به همين مورد باز مي گردد. نوع نگرش نوين به توليد و مصرف انرژي در دنيا و از طرفي عدم توان مالي دولتها براي سرمايه‌گذاري كلان در احداث واحدها و سپس هزينه‌هاي بالاي تعمير، نگهداري و بهره‌برداري از واحدها باعث شده است دنيا به سمت پروژه‌هاي IPP گام بردارد. هرچند مراحل انجام اين پروژه‌ها بسيار پيچيده و زمان بر است اما چاره‌اي جز انجام آنها به نظر نمي‌رسد. شيوه‌هايي كه در دنيا براي انجام پروژه‌هاي IPP مرسوم است به شرح ذيل مي باشد.

1)BOO، در اين روش سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي نيروگاههاي بزرگ را ساخته و با مالكيت خود مورد بهره‌برداري قرار مي دهند و برق آن را به وزارت نيرو و يا شركتهاي توزيع مي فروشند.

2) BLOT، ‌در اين روش بخش خصوصي ساخت، كرايه، بهره‌برداري و انتقال نيروگاه را بر عهده داشته و پس از مدت زمان مشخص انتقال آن به بخش دولتي صورت مي پذيرد.

3) BOT ، در اين روش ساخت، بهره‌برداري و سپس انتقال به بخش دولتي صورت مي پذيرد. در احداث اين نيروگاهها بحث توسعه در كشور‌ها تسريع مي گردد.

4) ROT ، ترميم و نوسازي نيروگاهها، بهره‌برداري از آنها و سپس انتقال به دولت و يا بخش عمومي

5) ROL ،‌ ترميم و نوسازي نيروگاهها، بهره‌برداري از آنها و بازگشت از طريق دريافت كرايه

6) DG، استفاده از مولدهاي پراكنده و خريد برق در ساعات پيك بصورت خريد تضميني

دراينجا ما به بحث روش اجرائي و مواردي كه در اجراي پروژه‌هاي IPP حائز اهميت هستند خواهيم پرداخت. هر چند در بحث مربوط به اين تحريريه نيروگاههاي BOO،BOT  مورد بررسي قرار مي گيرند اما روشDG نيز در انتهاي اين بحث توضيح داده خواهدشد. 

نتيجه گيري

بررسيهاي انجام شده در ايجاد و يا توسعه نيروگاههاي توليد انرژي نيازمند استخراج پارامترها و معيارهاي سنجش خاص است كه بتواند براي سرمايه‌گذار و يا حتي بهره‌بردار مشخص نمايد كه حاصل سرمايه گذاري در اين خصوص چه نتايجي را به دنبال دارد.هر چند در بحثهاي توسعه و ايجاد واحدها بحث اشتغال زائي بسيار مهم و با اهميت است اما زمينه فعاليت بايستي مناسب و از لحاظ آثار اقتصادي بايد پاسخگوئي نيازهاي بهره‌برداران را فراهم سازد.نوع واحد, نوع سوخت مصرفي و هزينه‌هاي بهره‌برداري و نگهداري و تعميرات واحد به علاوه نوع ساختار مالي پروژه از عوامل مهم در تعيين اين پارامترها و معيارهاست.آنچه در اين مبحث مشخص شد نرخ تورم, سود مورد انتظار بازگشت سرمايه و مالياتها و عوارضي است كه مي‌تواند نقش مهمي را در تعيين قيمت تمام شده برق واحدها لحاظ كند. داشتن قوانين مدون و مشخص به همراه ارائه الگوهاي مشابه به سرمايه‌گذاران و يا علاقه مندان به بهره‌برداري از واحدها مي‌تواند در شكوفائي و رشد فرهنگي مشاركت بخش خصوصي در توليد برق مثمر ثمر ‌باشد.در شرايط فعلي كه سرمايه گذاري در بخشهاي ديگر صنايع بازدهي راحت تر و بالاتري در قياس به ايجاد شيوه‌هاي توليد IPP دارند اميد به پيشبرد اوليه اهداف اينگونه پروژه‌‌ها ممكن استكمرنگ باشد. اما حمايت دولت براي حذف عوارض و مالياتهاي رايج و اختصاص وامي بلند مدت با بهره پائين مي‌تواند بخش متخصص جامعه را حداقل به بهره‌برداري و احداث اين واحدها, ترغيب نمايد.آنچه در اكثر كشورهاي پيشرفته صورت مي‌پذيرد ايجاد زمينه اشتغال و دسترسي به منابع مالي براي ايجاد سرمايه‌گذاري است. بياد داشته باشيم شروع هر پروسه‌اي هزينه‌اي دارد كه با داشتن معيارهائي كه در اين مقاله مطرح شد مي‌تواند به سرمايه گذار و بهره‌بردار و متناسب بانوع پروژه انتخابي كمك كرد.

فهرست مطالب

توسعه مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های تولید برق 1

چکیده 3

کلمات کلیدی 5

1- شناخت فرآیند پروژه های IPP 5

شناسایی شیوه هایی مرسوم پروژه IPP در دنیا 5

1-1-1- روشهای اجرایی نیروگاهی توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی 5

در دنیا شیوه های رایجی برای اجرای طرحهای نیروگاهی IPP وجود دارند که عمده ترین آنها به شرح ذیل می باشند: 5

الف) BOO 5

ب) BOT 5

ج) BLOT 5

د) ROT 5

ه) ROL: 5

1-1-2- موافقت نامه خرید برق (PPA) 5

1-1-3- ریسکها و قابلیت انجام پذیری طرح 6

پروژه های IPP اهم آنها به شرح ذیل اند: 6

الف- منافع و درآمد ناشی از سرمایه گذاری 6

ب- ریسک اجرای طرح 7

ج- خط مشی و نوع نگرش سیاسی 7

ه احداث 7

و- حوادث غیرقابل پیش بینی 7

1-1-4- منابع مالی و روشهای دستیابی به آن 8

الف) Genco (کمپانی مدیریت برای تولید برق) 8

د) MU (Municipal Utility) 8

1-1-5 – روبه اجرایی پروژه 8

2-1– احداث نیروگاههای IPP به شیوه هایی BOT و BOO ساختار این پروژه با شرح ذیل است: 9

1-2-1- برنامه ریزی مقدماتی 9

1-2-2- فروش اسناد مناقصه 9

1-2-3- ارزیابی و انتخاب پیمانکار 10

1-2-4- تصویب موافقتنامه امتیاز بهره برداری 10

1-2-5- ارزیابی و انتخاب پیمانکار 10

1-2-6- ارزیابی و تغییر قیمت هزینه اجرایی پروژه 11

1-2-7- Turn Key 11

1-3- فاکتورهای کلیدی در اجرای برخی پروژه های BOT / BOO در دنیا 11

1-4- تکنیک محاسبه PPA 12

1-4-1- معرفی پارامترهای محاسبات و فرمولها 12

1-4-1-1- Progress Ratio (R) 12

1-4-1-2- روش محاسبه نرخ کاهش سرمایه 12

1-4-1-3- رشد یا کاهش سرمایه 12

1-4-1-4- Present Value (ارزش روز پول) برای یک دوره کارکرد نامحدود (بسیار طولانی) 13

1-4-1-5- PV برای یک دوره زمانی محدود 13

1-5- قیمت تمام شده برق در یک نیروگاه گازی به صورت سرمایه گذاری IPP 15

نتیجه گیری 17

منابع و مأخذ 19

نمودار 1 20

نمودار 2 20

نمودار 3 21

نمودار4 22

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:24793
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فارسی چکیده در این پایان­نامه روشی برای شناسایی مصوت­های فارسی در کلمات تک سیلابی ارائه می­شود. برای این منظور پس از جداسازی فریم­های تصویر و انتخاب فریم­هایی که مربوط به تلفظ مصوت موجود در کلمه تک سیلابی بودند و نیز استخراج ناحیه­ای پیرامون لب­ها، ویژگی­های مختلفی همچون ضرایب کسینوسی و ضرایب موجک و ضرایب...
ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع  متصل به تولیدات پراکنده

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:24788
ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع  متصل به تولیدات پراکنده بادی با بررسی اثر آب و هوا     چکیـده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیـادی را تحـت تاثیر خـود قرار دهـد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسـی و تحلـیل قابـلیت اطمیـنان شـبکه توزیـع از...
ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:24778
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر گرفتن قيود ولتاژی شبکه چکیده: در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه­ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید­ساختار از آن یاد می­شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره­برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در...
دانلود مقاله نیروگاه

دانلود مقاله نیروگاه

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20666
فایل ورد قابل ویرایش  نیروگاه انواع نیروگاه‌هایی كه در سطح جهان به امر تولید برق اشتغال دارند عبارتند از: 1) نیروگاههای بخاری 2 ) نیروگاههای آبی 3 ) نیروگاههای گازی 4 ) نیروگاههای سیكل تركیبی 5 ) نیروگاههای اتمی 6 ) نیروگاههای خورشیدی 7  ) نیروگاههای بادی 8  ) نیروگاههای پمپ ذخیره ای 9 ) نیروگاههای جذر و مدی دریا 10 ) نیروگاههای زمین گرمایی ( ژئوترمال )  11 ) نیروگاههای موجی ( موج دریا )  12 ) نیروگاههای دیزلی 13 )...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

حجم:10184KB | بازدید :2600

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

حجم:9444KB | بازدید :4692

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

حجم:9338KB | بازدید :2973

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

حجم:9202KB | بازدید :4023

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

حجم:8351KB | بازدید :3226

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

حجم:8235KB | بازدید :3824

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.  كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن مي‌باشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط مي‌شود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

حجم:8234KB | بازدید :2852

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم  که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...