- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
چکیدة مقاله:
با شکل گیری بازیهای المپیک نوین فرصت های مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شد. توسعه و گسترش سازمانهای ورزشی بین المللی ضرورت ایجاد جاذبه و فرصت برای پرداختن بانوان را امری ملموس و ضروری ساخت. منشور بین المللی المپیک تأکید ویژه به ایجاد فرصت های مناسب ورزشی برای خانمها و آقایان دارد.
ورزش می تواند وسیله ای مؤثر برای قدرت بخشیدن به دختران و زنانی باشد که به دلیل جنسیتشان در فرهنگهای مختلف از مشارکت و لذت بردن از ثمرات جسمانی، روانی و اجتماعی ناشی از ورزش محروم شده اند. بی شک برای توسعه و گسترش ورزش بانوان نیاز به منابع مالی می باشد.
یکی از مهمترین مهارتهای مدیران ورزشی شناسایی منابعی است که به حل مشکلات ورزش کمک می کند. این منابع شامل منابع انسانی و منابع مالی، منابع لوازم کار، منابع تسهیلاتی می باشد. هر سازمان ورزشـی برای پیشبرد برنامه ها و پروژه های خودنیاز به حمایت مالی دارد؛ بخش مهم این منابع از محل منابع دولتی تأمین می گردد. درآمدهای دیگری نیز از سوی سازمان های بین المللی و درآمدهای بازاریابی، حق عضویت ها، اعانات، قابل حصول است. در این مقاله به طور خلاصه مباحث اصلی تأثیرگذار بر بازاریابی را مورد بحث قرارمی دهیم.
بازاریابها برنامههایی را در عرصه ورزش طراحی میکنند که بتوانند در مخاطبانشان اثر بگذارند و تعامل دو جانبه را برقرار کنند. از دیدگاه اجتماعی، بازاریابی ابزاری است که به وسیله افراد و گروهها و از طریق تولید، عرضه و مبادله محصولات و خدمات ارزشمند میتوان به آن چه که مورد نظر است دست پیدا کرد. باید برای ارایه تصویری دقیق و مطلوب در اذهان اقداماتی که واکنش مطلوبی را از طرف مخاطبان دارد، مورد هدف قرار داد.
در بازاریابی ورزشی هم برخی صاحب نظران برای دستیابی به هدفها مواردی مثل محصول، مکان، قیمت، ترویج و تبلیغات را مطرح میکنند که باید مورد توجه قرار بگیرند. کسانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند باید سیستمهای ارتباطی هدف بخش را حتما مورد توجه قرار دهند تا مدیریت بازاریابی برای دستیابی به هدف بهترین راه حل را مورد استفاده قرار دهند. نبود مدیریت علمی، یکی از ضعفهای بازاریابی در ایران است. بخش بازاریابی ضعیف که علت آن نبود مدیریت علمی و نداشتن تعامل جهانی و منطقهای است. اسپانسرها با دریافت برنامه مدون و تقویم منظم ورزشی از سوی فدراسیونها میتوانند اقدامات خود را گسترش دهند. کار علمی و دید علمی مساله بسیار مهمی است که در دنیای امروز ورزش باید به آن توجه کرد.
نتیجه گیری: در این مقاله به بررسی و تحلیل راهکارهای موفقیت در بازاریابی و درآمدزایی در ورزش پرداخته شده است. با تصویر شفافی از برنامه ریزی درآمدزایی آشنا می شوید. در مورد روش های منتخب خود برای ادامه کار، گزینش بهتری انجام خواهیدداد.
واژه های کلیدی: بازاریابی، زنان ورزشکار، درآمدزایی،منابع مالی
موانع توسعه بخش خصوصي و مشاركت عمومي در ورزش
متأسفانه نتايج يك تحقيق در فرآيند خصوصي سازي در كشور، نشان داده است كه اشكالات بسياري در اين مسير وجود دارد. دكتر عبدالمحمد مهدوي عضو هيأت علمي دانشگاه مديريت دانشگاه تهران در اين خصوص در يك مقاله تحقيقي آورده است: «ناتواني در شناسايي و تعيين اماكن قابل واگذاري، عدم انتخاب مشاور مالي مناسب، عدم پي گيري مناسب در مورد مسائل فني و قانوني، ناكافي بودن قوانين و مقررات لازم، عدم ارزش گذاري صحيح اموال و عدم انجام و يا نامناسب بودن فرآيند مزايده از مهم ترين موانع خصوصي سازي و مشاركت در بخش ورزش كشور است» .
به هر حال، براي توسعه بخش خصوصي و مشاركت عمومي در ورزش كشور پيشنهاد مي شود كه فرآيند خصوصي سازي در ورزش به طور صحيح اعمال شود و كميته اي متشكل از افراد صاحب نظر و شايسته، وظيفه سياستگذاري و اجراي برنامه خصوصي سازي در ورزش كشور را عهده دار شوند.
هر نوع بي توجهي به اين مباحث، در نهايت به توسعه ورزش كشور در داخل و نيز در سال هاي پيش رو در جايگاه بين المللي، آسيب خواهد رساند و نتايج آن جز به محدوديت هاي مالي شديد در بدنه ورزش از يك سو و ضررهاي جبران ناپذير اقتصادي در مبادلات و مناسبات جهاني از ديگر سو نخواهد بود.
نتايج يك تحقيق علمي در خصوص گردشگري ورزش در كشور
۵۲ مدير، سرپرست و مربي ورزش و ۲۴ مدير گردشگري به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند تا در يك پژوهش علمي مشخص شود عوامل بازدارنده گردشگران براي سفر به ايران و بازديد از رويدادهاي ورزش بين المللي برگزار شده در كشور را تعيين كنند.
اين پژوهش حاصل كار گروهي اقشار هنرور دانشجوي دكتراي مديريت ورزشي دانشگاه تربيت مدرس، دكتر بتول مشرف جوادي استاديار دانشگاه خوارزمي و دكتر فرزاد غفوري استاديار دانشگاه علامه طباطبايي است. پرسشنامه علمي اين پژوهش شامل ۵۲ پرسش از نوع مقياس پنج مرتبه اي ليكرت است.
۸ مورد از پرسش ها مربوط به خرده مقياس عوامل بازدارنده بود كه بر اساس مطالعات انجام شده در ساير كشورها تهيه شده بود.
بنابر نتايج اين پژوهش، از ديدگاه مديران و دست اندركاران ورزشي و مديران گردشگري، كافي نبودن زمان براي برنامه ريزي سفر، نوع شغل و ميزان اوقات فراغت، داشتن فرزند كوچك و يا جوان در خانواده و پراسترس بودن رويداد ورزشي از با اهميت ترين عوامل خرده مقياس بازدارنده گردشگران ورزشي به كشور است.
بنابر تحليل تحليلگران آماري اين پژوهش، سه عامل اول يادشده اثري بازدارنده داشته اند، اما عامل پراسترس بودن رويداد ورزشي نه تنها يك عامل بازدارنده به حساب نيامده، بلكه به عنوان يك سوق دهنده نسبتاً قوي گردشگران براي حضور در رويدادهاي ورزش بين المللي كشور محسوب مي شود.
ساير عوامل بازدارنده به ترتيب اهميت عبارت است از: محدوديت بيشتر زنان گردشگر جهت سفر و بازديد از رويداد ورزشي در كشور، تعصب مذهبي و ترديد در مورد مطلوب بودن اوقات فراغت و بدي آب و هوا و نيز عدم دسترسي به بليت.
دانلود پاورپوینت آمارتولید ومصرف انواع دیرگداز ها در ایران وجهان
حجم:10840KB | بازدید :3586
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي
حجم:10184KB | بازدید :2610
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:9444KB | بازدید :4699
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطانپرستي
حجم:9338KB | بازدید :2983
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنماییهای موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...
حجم:9202KB | بازدید :4030
دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...
دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن
حجم:8351KB | بازدید :3240
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:8235KB | بازدید :3833
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن ميباشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط ميشود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...
حجم:8234KB | بازدید :2857
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...