منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

استخراج ویژگی زمانی- فرکانسی جهت شناسایی دیداری مصوت های فار

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع  متصل به تولیدات پراکنده

ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه توزیع متصل به تولیدات پراکنده

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

ارائه ساختار جديد بازار همزمان توان اکتيو و راکتيو با در نظر

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

مقاله ی جدید مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود پاورپوینت آتش نشاني و اطفاء حريق

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود مقاله تصفیه فراورده های نفتی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود مقاله پرخاشگري

دانلود مقاله پرخاشگري

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره

دانلود مقاله روش پردازش تصوير جهت تعيين ميزان هدايت الكتريكي



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 9     کد محصول :2618      حجم فایل:399,24 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله روش پردازش تصوير جهت تعيين ميزان هدايت الكتريكي خاك 

چكيده

  بررسي وضعيت خاك هاي  كشاورزي  يكي از مهمترين دغدغه هاي بخش كشاورزي و كشاورزان است. از مهمترين ويژگيهاي خاك تعيين شوري خاك با استفاده از ميزان هدايت الكتريكي آن است. در روش مرسوم جهت تعيين ميزان  هدايت الكتريكي خاک از دستگاه EC متر استفاده ميشود. در اين طرح هدف تعيين ميزان  هدايت الكتريكي خاك با استفاده از روش پردازش تصوير و مقايسه آن با نتايج بدست آمده در طرح پايش  خاك هاي كشاورزي خراسان رضوي  كه توسط بخش خاك و آب مركز تحقيقات در حال انجام است، ميباشد. در اين تحقيق با استفاده از نمونه هاي تهيه شده در طرح پايش و آناليز رنگ تصاوير اسكن رنگي نمونه ها توسط اسكنر جنيوس(Genius)  مدل Color Page - HR6X Slim ، همبستگي آناليز رنگ نمونه ها با ميزان هدايت الكتريكي خاك مورد بررسي و با ضريب همبستگي بيش از 85% مورد تائيد قرار گرفته است و نشان ميدهد كه ميتوان با استفاده از روش پردازش تصوير در مورد ميزان هدايت الكتريكي خاك اظهار نظر نمود.      

كليد واژه: پردازش تصوير- خاك- هدايت الكتريكي- كدهاي رنگي RGB

 مقدمه

   از مهمترين عمليات كشاورزي شناخت خاك به عنوان بستر اصلي رشد و نمو گياه است. جهت شناخت خاك آزمايشات زيادي صورت ميگيرد كه از مهمترين آن تعيين هدايت الكتريكي كه بيانگر شوري خاك است. شوری خاک یکی از عوامل محدود کننده رشد گیاهان به حساب می آید.در خاکهای مناطق خشک همانند ایران شوری وجود دارد.شوری خاک بر اثر تجمع املاح خاک می باشد و با افزایش غلظت املاح محلول افزایش می یابد.در مناطقی که میزان بارش در آنها برای نیازهای تبخیری و تعرقی گیاهان کافی نیست نمک از خاک آبشویی نمی شود و در مقادیر مضری برای گیاهان در خاکها تجمع می یابد.اما ٬ در هر حال مسایل مربوط به نمک محدود به مناطق خشک و نیمه خشک نمی باشد و ممکن است در مناطق نیمه مرطوب نیز تحت شرایط مخصوص به خود توسعه یابد.منابع اصلی شوری خاک را تخریب کانی های خاک ٬ بارش اتمسفری و نمکهای فسیل(نمکهایی هستند که از محیط های دریایی یا دریاچه های قدیمی به جا مانده اند)تشکیل می دهند. فعالیت بشر از قبیل آبیاری و استفاده از آبهای کاملا شور یا مواد زائد صنعتی نیز باعث افزایش نمک در خاک می شود.تعیین شوری خاک از آنجایی که این املاح در روی گیاه غالبا به طور غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر پتانسیل اسمزی و در نتیجه کاهش جذب رطوبت بوسیله ریشه ها و بذرهای  جوانه زده تاثیر می گذارد ٬ دارای اهمیت فراوانی است. لذا کشت دائم خاک مستلزم کنترل شوری است.املاحی که توسط آب آبیاری به خاک اضافه می شوند٬می باید به طریق آبشویی از خاک خارج شوند(نشريه فني موسسه آب و خاك).

تقسیم بندی زیر نیز بر حسب هدایت الکتریکی عصاره ی اشباع خاک برای خاکها داریم:(واحد هدایت های الکتریکی دسی زیمنس بر متر می باشد)

1- خاکهای غیر شور با EC<2 :کشاورزی دچار کمبود محصول نخواهد بود.

2- خاکهای با شوری کم EC=2-4 خاکی که دارای مقداری کاهش محصول می باشد.

3- خاکهای با شوری متوسط EC=4-8 فقط گیاهان مقاوم به شوری رشد می کنند.

4- خاکهای با شوری زیاد EC=8-16 از نظر کشاورزی قابلیت استفاده ندارند٬مثل زیستگاه گیاهان شورپسند مانند آترپیلکس.

5- خاکهای با شوری خیلی زیاد EC>16 گیاهان قادر به رشد و نمو در آن نیستند(بنائي و همكاران 1383).

جهت تشخيص وضعيت شوري و مقايسه رنگ خاك ميتوان  از روش پردازش تصوير استفاده كرد در اين روش با استفاده از اسكنر سطح خاك اسكن شده و تصوير تهيه شده توسط اسكنر توسط نرم افزار مطلب(MATLAB) كه قابليت پردازش تصوير را دارد، تجزيه رنگ ميگردد. رنگ هاي اجسام از تركيب سه رنگ اصلي قرمز، سبز و آبي تشكيل شده است كه به كدهاي رنگي معروف است كه كدهاي رنگي بر اساس رنگ  از صفر تا 255  تقسيم بندي ميشود. پردازش تصویر رقمی دانش جدیدی است که سابقه آن به پس از اختراع رایانه های رقومی باز می گردد. با این حال این علم نوپا در چند دهه اخیر از هر دو جنبه نظری و عملی پیشرفتهای چشمگیری داشته است. سرعت این پیشرفت به اندازه ای بوده است که هم اکنون و پس از این مدت نسبتا″ کوتاه، به راحتی می توان رد پای پردازش تصویر رقومی را در بسیاری از علوم و صنایع مشاهده نمود.در پردازش تصاویر رقمی، معمولا از شیوه هایی که به شکل الگوریتم بیان می شود، استفاده می گردد. بنابراین غیر از تصویربرداری و نمایش تصویر، می توان اغلب عملیات پردازش تصویر را با نرم افزار اجرا کرد. تنها علت استفاده از سخت افزار ویژه پردازش تصویر، نیاز به سرعت بالا در بعضی کاربردها و یا غلبه بر بعضی محدودیت های اساسی رایانه است.بنابراین سامانه های پردازش تصویر امروزی ترکیبی از رایانه های متداول و سخت افزارهای ویژه پردازش تصویر است که کار همه آنها به وسیله نرم افزار در حال اجرا روی رایانه اصلی هدایت می شود.از مشخصه های علم پردازش تصویر، كاربردي بودن آن در زمینه های متفاوت است. بنابراین فنونی که در یک مورد خوب کار می کنند، ممکن است در دیگری کاملا″ ضعیف باشند. تنها فایده وجود سخت افزار قوی و نرم افزار پایه در حال حاضر این است که نقطه شروع کار نسبت به یک دهه پیش پیشرفته تر( و بازای صرفا کسری از هزینه آن موقع) می باشد. بطور کلی هنوز هم پیدا کردن راه حل واقعی برای یک مساله خاص نیازمند تحقیق و توسعه فراوان است(خادمی و جعفری،1387). پردازش تصویر کاربردهای مهمی دارد از آن جمله می توان به کاربرد آن در عکاسی، پزشکی، امنیتی، نظامی، سنجش از راه دور، صنعتی و کشاورزی اشاره نمود. فرايند پردازش تصوير مطابق دياگرام شكل 1 ميباشد:   

در اين فرآيند ابتدا تصاوير اسكن شده  با رزولوشن خوب در حد dpi 600 تهيه شده و سپس تصاوير طي مراحل مختلف پيش پردازش و پردازش توسط نرم افزار مطلب در بخش پردازش تصوير مورد بررسي قرار گرفته و پيكسل هاي مختلف تصوير را در قالب ماتريسهاي  سه رنگي RGB نمايش ميدهد.

 

 مواد و روشها

   اين تحقيق با استفاده از نمونه هاي خاك تهيه شده در طرح پايش خاكهاي كشاورزي خراسان رضوي انجام گرفته است . نمونه هاي خاك به تعداد 20 عدد كه بر اساس روش آزمايشگاه خشك و سپس با الك دو ميلي متری غربال و آماده شده است جهت اسكن با  اسكنر جنيوس(Genius)  مدل Color Page - HR6X Slim مورد استفاده قرار گرفت. درجه اسكن با حداكثر رزولوشن(600dpi) و جهت تفكيك بهتر رنگ، با كنتراست 30 و روشنائي 20 تنظيم شده و سپس نمونه ها بر روي سطح اسكنر به ابعاد 5 در 5 سانتي متر پخش و از سطح زیرین خاك اسكن شد.تصاوير تهيه شده مورد بررسي و آناليز پردازش تصوير قرار گرفته که نتايج آناليز رنگ با نتيجه آناليز مواد آلي نمونه ها ی آزمايشگاه مورد مقايسه قرار گرفته و همبستگي بین آنها بررسي گردید.

 الگوريتم پردازش :

   هر تصویر دیجیتال شامل تعداد زیادی پیکسل است که در تصاویر رنگی هر پیکسل تصویر از سه لایه رنگ اصلی قرمز و سيز و آبي قرمز , ابی , سبزRGB) )  تشکیل شده است که ترکیب این سه رنگ پیکسل را ایجاد می کند . برای کار کردن با تصاویر دیجیتال در نرم افزار های کامپیوتری تصویر مورد نظر به یک ماتریسی از اعداد تبدیل می شود ، این ماتریس در تصاویر سیاه-سفید و تصاویر خاکستری ماتریسی دو بعدی است که مقدار هر پیکسل آن از صفر که نشان دهنده رنگ سیاه می باشد تا 255 که نشان دهنده رنگ سفید می باشد متغیر است. ماتریس در تصاویر رنگی ماتریسی سه بعدی است که بعد سوم آن شامل 3 لایه به اختصار R , G , B  است که عددی که در درون هر یک از این لایه ها قرار دارد از 0 تا 255 می تواند تغییر کند.در استاندارد  RGB مقدار عددي رنگ قرمز ، سبز و آبي در محدوده 0تا 255  ميباشد(خادمي 1387).

محصولات مرتبط
 بررسی سوء رفتار با کودکان درایران

بررسی سوء رفتار با کودکان درایران

قیمت: 250,000 ريال کد فایل:23772
 بررسی سوء رفتار با کودکان درایران و جهان (پدیده شوم  کودک آزاری ) باسلام. دوستان عزیز بار دیگر یکی از کاملترین و عظیم ترین پروژه ها یا بهتر بگوییم پایان نامه های علوم انسانی و رشته های مشابه با موضوع بررسی سوء رفتار با کودکان یا همان کودک آزاری در ایران و جهان، درسایت به روز پروژه قرار گرفت از دوستان بازاریاب و خریدارن عزیز خاهشمندیم در فروش این محصول و معرفی آن برای دیگران حتما تلاش نمیاند تا این مطالعه ی عظیم در اختیار اکثرا...
پروژه ی بینظیربررسی  یک بسته کامل برای  مدیریت ( NTTACPLUS

پروژه ی بینظیربررسی یک بسته کامل برای مدیریت ( NTTACPLUS

قیمت: 200,000 ريال کد فایل:23769
پروژه ی بینظیربررسی  یک بسته کامل برای  مدیریت کنترل دسترسی و اطلاعات حسابداری ( NTTACPLUS ) به دوزبان اگلسی و فارسی باسلام. دوستان عزیز بار دیگر یکی از به روز ترین.نادرترین. کاملترین و بینظیر ترین دستاوردهای کارشناسان فروشگاه به روز پروژه با عنوان پروژه یا پایان نامه بررسی یک بسته کامل برای  مدیریت کنترل دسترسی و اطلاعات حسابداری ( NTTACPLUS ) به دوزبان اگلسی و فارسی، در فروشگاه بارگذاری شد. دوستان عزیز این پایان نامه نادر  فوق العاده...
دانلود پروژه ورزش زورخانه ای

دانلود پروژه ورزش زورخانه ای

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20660
فایل ورد قابل ویرایش واژه ی جوانمرد از نظر ساختار دستوری از دو کلمه ی جوان( =صفت) و مرد(= اسم ) تشکيل شده است. مقصود از جوان در مفهوم ظاهری کلمه همان دوره ی جوانی است که شکوفايي صورت و جسم است اما در معنای مجازی در مفهوم سالک رونده است که اوج شکوفايي سيرت و جان است.اين صفت و موصوف هنگامی که مقلوب می شونديعنی مرد جوان تبديل به جوان مرد می شود چنان بار سترگ معنايي می گيرد که بی درنگ ذهن از خامی به پختگی و کمال می رسد. گروهی از ايرانشناسان بر...
قدرت جذبه

قدرت جذبه

قیمت: 10,000 ريال کد فایل:20655
قسمتی از متن کتاب قدرت جذبه: برای رسیدن به قله باید از قدرت جذبه برخوردار بود. جذبه همه چیزاست وهیچ چیزنیست. تلاش و پشتکار، ظاهر و نحوه راه رفتن ، تناسب اندام ، صدا وآرامش در رفتار و حرکات، خوش قیافه یا زیبا بودن اصلا لازم نیست. تنها چیزی که نیازدارید (جذبه) است . شما میتوانید تنها با تمرین بعضی از روش‌ها وتکنیک های برقراری ارتباط ، که امروزه توسط بانفوذ ترین وتاثیر‌گذار‌ترین افراد دنیا به کار میروند را بیاموزید تا فردی خون گرم ،...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي

حجم:10184KB | بازدید :2612

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

دانلود پاورپوینت دشمن شناسی

حجم:9444KB | بازدید :4701

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطان‌پرستي

حجم:9338KB | بازدید :2985

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی

دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی

حجم:9202KB | بازدید :4031

دانلود پاورپوینت  مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن

حجم:8351KB | بازدید :3241

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

دانلود پاورپوینت قاچاق کالا

حجم:8235KB | بازدید :3835

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.  كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن مي‌باشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط مي‌شود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

اشعار بابا طاهر

حجم:8234KB | بازدید :2858

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم  که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...