- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
فایل ورد قابل ویرایش
اگرچه حدود 40 سال از راهاندازی شبکه جهانی اینترنت میگذرد، این دنیای مجازی تنها در سالهای اخیر توانسته بخشهای مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد و بیشتر صنایع را به خود وابسته کند. از جمله صنایعی که دنیای مجازی این روزها تاثیرات زیادی روی آن گذاشته و باعث رونق آن شده، صنعت جهانگردی است. طبق تعریف سازمان بینالمللی جهانگردی، جهانگرد به فردی گفته میشود که برای مدتی از محل سکونت خود خارج شود و با هدف تفریح، تجارت یا... در مکانی دیگر اقامت کند. در گذشته گفته میشد که اگر یک فرد پس از پشتسر گذاشتن مسافتی مشخص به مقصد خود برسد، یک جهانگرد محسوب میشود، اما امروزه با روی کار آمدن ابزارهای اینترنتی که بعد زمان و مکان را از زندگیهای مردم حذف کرده، دیگر پیمودن این مسافتها ارزشی نخواهد داشت. اقدامات مختلف صاحبان صنعت جهانگردی برای عرضه خدمات بیشتر و بهتر به مردم باعث شده تا توجه آنها برای سفرهای داخلی و خارجی بیشتر شود، چنانکه یک آمار رسمی نشان میدهد، تنها در سال 2004 میلادی بیش از 763 میلیون نفر به مناطق مختلف دنیا سفر کردهاند. سازمان بینالمللی جهانگردی پیشبینی میکند که صنعت جهانگردی با سرعت سالانه چهار درصد به رشد خود ادامه دهد و در این میان احتمال میرود که تا سال 2020 اروپا همچنان بهعنوان جذابترین منطقه برای جهانگردان جهانی موقعیت خود را حفظ کند.
سازمان بینالمللی جهانگردی از سال 1980 میلادی روز 27 سپتامبر را بهعنوان روز جهانی جهانگردی برگزید. کارشناسان این سازمان روز یاد شده را با هدف افزایش آگاهی عمومی از جهانگردی و تاثیرات قابل توجه این صنعت روی فرهنگ، جامعه، سیاست و اقتصاد همه کشورها برگزیدند و در حالی که از آن زمان 26 سال میگذرد، در هر سال صاحبان صنعت جهانگردی این روز را در سراسر جهان جشن میگیرند. سازمان بینالمللی جهانگردی برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خود هر ساله در تاریخ 27 سپتامبر همایش بزرگی را در یکی از کشورهای جهان برگزار میکند و نتایج آخرین فعالیتهای خود را به مردم انتقال میدهد که این همایش در سال جاری با موضوع "جهانگردی و باز شدن درهای جدید بهروی زنان" در سریلانکا برگزار شد.
اینترنت و جهانگردی
طبق آداب و رسومی که بین بیشتر مردم دنیا وجود دارد، افراد پس از سفر به یک منطقه تولیدات آنجا را بهعنوان سوغات برای اقوام خود خریداری میکنند. این کار ممکن است با صرف زمان و هزینه فراوان صورت گیرد و در عین حال بسیاری از مسافران تولیدات خاص یک منطقه را بهدرستی ندانند. اینترنت باعث شده تا تهیه این قبیل کالاها بسیار آسان شود. افراد امروزه میتوانند با مراجعه به سایتهای موجود تمامی تولیدات مناطق مختلف جهان را مشاهده کرده و در صورت تمایل آنها را بخرند.
علاوه بر این موارد، هتلها، شرکتهای هواپیمایی و... که بهعنوان بزرگترین حامیان صنعت جهانگردی محسوب میشوند نیز تمام خدمات خود را بهصورت مجازی در اختیار مردم قرار دادهاند. این سرویسهای جدید به افراد کمک میکند تا بلیت هواپیما، بلیت هتل و دیگر خدمات مورد نیاز خود را در اینترنت و بدون صرف زمان رفتن به شعبههای شرکتهای مذکور خریداری کنند.
از جمله مباحثی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، "جهانگردی مجازی" است. این نوع بهخصوص جهانگردی به افراد امکان میدهد پیش از آنکه بهصورت فیزیکی سفر خود را آغاز کنند، بهصورت مجازی و از طریق ابزارهای اینترنتی وارد محل مورد نظرشان شوند و با در اختیار گرفتن برنامههای تلویزیونی، مقالهها، گزارشهای منتشر شده در نشریات، کتابها و... درباره آن مکان، مزایا و معایب این سفر را دریابند و بهراحتی در مورد انجام این سفر تصمیمگیری کنند.
"جهانگردی مجازی" در اصل یک اقدام اقتصادی است که امروزه توسط بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه عرضه میشود و افرادی نظیر روزنامهنگاران، عکاسان، جغرافیدانان، نویسندگان و... را بهکار میگیرد تا بتواند خدمات بهتری را به مردم ارایه دهد.
یکی دیگر از مسایلی که وارد صنعت جهانگردی شده، راهاندازی "تورهای مجازی" است. این قبیل تورها به کمک تصاویر ویدئویی و عکسهای سهبعدی، چشماندازهای زیبایی را از محل سفر عرضه میکند تا تمایل فرد برای انجام این مسافرت افزیاش یابد. مسؤولان تورهای مجازی معمولا عکسهایی را روی اینترنت بهنمایش میگذارند که بسیار باکیفیت است و در یک صحنه میتواند تمام جزئیات یک مکان بهخصوص را نمایان کند. برای تهیه این قبیل تصاویر، عکاس مجبور است که چند عکس را از قسمتهای مختلف فضای مورد نظر تهیه کرده و آنها را بهصورت ماهرانهای در کنار یکدیگر قرار دهد. امروزه لنزها و نرمافزارهای مخصوصی ساخته شدهاند که تولید این قبیل عکسها را بسیار آسان میکنند و به فرد امکان میدهند که تنها با گرفتن چند عکس بهصورت پشتسرهم، چشمانداز وسیعی از یک مکان را در اختیار کاربران بگذارند.
دانلود پاورپوینت آمارتولید ومصرف انواع دیرگداز ها در ایران وجهان
حجم:10840KB | بازدید :3589
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت مديريت انرژي در بخش تجاري و عمومي
حجم:10184KB | بازدید :2614
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:9444KB | بازدید :4702
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
دانلود پاورپوینت آشنايي با شيطانپرستي
حجم:9338KB | بازدید :2987
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنماییهای موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از...
حجم:9202KB | بازدید :4031
دانلود پاورپوینت مد و مدگرایی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. پاورپوینت درباره آشنایی با مد و مدگرایی فرمت فایل: power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید: 17 اسلاید بخشی از اسلایدها: دیوید رایزمن (محقق و جامعه شناس) : جوامع...
دانلود پاورپوینت تغذیه سالم، فعالیت جسمانی،کنترل وزن
حجم:8351KB | بازدید :3243
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می...
حجم:8235KB | بازدید :3835
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. كلمه قاچاق يك كلمه تركي است و به معناي گريزاندن ميباشد و از مجموع قوانين و مقررات مربوط چنين استنباط ميشود كه قاچاق عبارت است از فراردادن مال، خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده و يا ورود و خروج، توليد...
حجم:8234KB | بازدید :2860
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش درمتون تاریخی پس از اسلام به نام لرستان فیلی بر می خوریم که معرب پهلوی است واین سرزمین از همدان تا خانقین و ممدلی امتداد دارد. و زبان شعر های باباطاهر راپهلوی یاهمین لری امروز دانسته...